Total Pageviews

21575

Islamic Widget

Sunday, June 12, 2011

Memindahkan Lokasi My Documents

Setiap akaun pengguna Windows akan diberikan satu folder yang dipanggil My documents. Folder ini menyimpan banyak fail-fail dan dokumen persendirian.

Lokasi asal bagi
My documents dalam Windows 7 ialah C:\Users\<NamaAnda>. Bagaimanapun, anda boleh menukar lokasi simpanan folder My document dengan mudah. Sekiranya anda mempunyai ruang storan yang lebih, anda mungkin mahu memindahkan My documents keluar dari cakera C:

Untuk memindahkan
My documents dalam Windows 7:

1) Klik Start -> Computer dan masuk ke C:\Users\<
NamaAnda>

2) Klik kanan pada ikon
My documents, pilih Properties (Lihat Gambarajah 1)


Rajah 1

3) Klik pada tab
Location

4) Taipkan haluan lokasi di mana anda inginkan folder My docu
ments disimpan pada ruang kosong atau klik butang Move


Rajah 2

5) Klik
Apply

No comments:

Post a Comment